Zodra je op de meeste datingsites daadwerkelijk contact wil leggen met een andere deelnemer, wordt er gevraagd om betalend deelnemer te worden. Je hebt dan veelal de keuze uit een maand, kwartaal, halfjaar, jaar. Welke periode kun je het beste kiezen en waarom?
Eerst even een stukje achtergrondinformatie. Want zoals de lezers van dit blog wel weten, is alles wat ik jullie adviseer gebaseerd op mijn meer dan tien jaar ervaring als eigenaar en coach van de eerste datingsite van Nederland (sinds 1998) en heb ik een eigen visie met bewezen resultaat op de wijze waarop je succesvol de liefde van je leven vindt via internet.
Zodra je hebt besloten om werk te maken van het vinden van je partner, ga je daarmee actief aan de slag; je wilt immers je doel bereiken. De meest effectieve aanpak heb je je natuurlijk eigen gemaakt door deelname aan mijn workshop en nu ga je dat in de praktijk brengen. Dan weet je dus dat het geen zin heeft om een maand te gaan deelnemen.
Dat zou namelijk betekenen dat je verleid wordt tot het daten in je oude gewoonte; die aanpak die niet werkte. Door te kiezen voor een maand wordt er namelijk onbewust de indruk gewekt dat je nu op dag 1 en de dagen erop zoveel mogelijk interesseberichten of contactverzoeken moet versturen om voor het verlopen van de dertig dagen 'gescoord' te kunnen hebben. En dat hijgerige gedrag is nu juist wat niet werkt! Enerzijds omdat je dan geen zorgvuldige selectie van de deelnemers doet maar lukraak schiet, anderzijds omdat je gefocust bent op scoren van ja's op je berichten maar niet op het daadwerkelijk leggen van een contact voor een serieuze relatie (je bent bij wijze van spreken blij met elke reactie, ook als je eigenlijk wel weet dat dit niet de liefde van je leven is).
De gedegen aanpak die wél tot succes leidt, vraagt om weloverwogen verzending van een bericht. Weloverwogen qua keuze van de deelnemer aan wie je dat doet én weloverwogen qua inhoud van het bericht, dat moet onweerstaanbaar zijn. Dat is dus iets heel anders dan de wet van de grote getallen gebruiken. Ook het tempo waarin je verzendt (juist NIET elke dag!), ligt dus heel anders. En daar past deelname voor een kwartaal prima bij. (Bij D-Date hanteren we voor de deelnemers die die succes-aanpak kiezen zelfs een 3=2 aanbieding, waarbij je drie maanden kunt deelnemen maar er slechts twee hoeft te betalen.) Een langere termijn is ook goed als je het gevoel hebt dat je die nodig hebt, maar een maand is echt te kort.
Het is namelijk belangrijk dat er rust in je date-gedrag zit. Dat je jezelf de rust gunt om het allerbelangrijkste in je leven (je partner vinden) goed en zorgvuldig te doen. Dat je er ook voor zorgt dat je door die rust niet hijgerig overkomt (waardoor een afwijzing al aan de horizon gloort). En je kunt de tijd nemen, waardoor het internetdaten een gewoon onderdeel van je leven uitmaakt zonder een obsessie te worden.
Wil je dus succesvol je partner vinden, geef jezelf dan minimaal drie maanden en benut die dan ook goed door met een gedegen aanpak werk te maken van het vinden van de liefde van je leven. Waarschijnlijk word je verrast doordat je Hem of Haar al eerder ontmoet! Aanmelding voor mijn workshop waarin ik je in één middag leer hoe je dat doet, is bij die gedegen aanpak een bijbehorende logische stap; dat vermijdt veel verspilde energie en tijd. Meld je nu aan voor de volgende workshop op 22 maart a.s. door me te mailen op info at tipsvoordaten punt nl en ervaar het zelf.